Lena Nordin-Andersson
Hur gör de framgångsrika som lyckas föra fram sitt varumärke? Lena Nordin-Andersson har länge arbetat med varumärkesbyggande och lär här ut nyttiga kunskaper.
Lena belyser att vi ofta tror att någon förstår det vi har sagt men oftast har vi inte en gemensam bild av det vi pratar om. Detta innebär att vi måste vara tydliga i vår kommunikation om vi ska bygga ett varumärke.
Med illustrerande exempel får vi lära oss vilka löften Mc Donalds står för som gjort att turister på Rosa Bussarna överger sin äventyrlighet för att söka upp Mc Donalds i det land de besöker. Blandat med färgstarka exempel levereras tydliga kunskaper så som att Målet för ett varumärke bör vara att vara först i någons medvetande och starkast i deras hjärta.
När du bygger ett varumärke så ska du behaga, bevisa och beröra. Utöver detta så ska du eller din personal vara en del av varumärket. Du ska söka, hitta och förpacka de berättelser som bygger ditt varumärke.
Föreläsningen spänner över begrepp som storymaking och storytelling men fokuserar mest på hur människor bygger sina personliga varumärken. Lena Nordin-Anderssons tydlighet gör att vissa råd förklaras extra tydligt och därför kompletterar föreläsningen den utbildning den som till vardags arbetar med varumärkesbyggande söker. Föreläsningen kompletterar varumärkesbyggandet med kunskaper om hur vi presenterar budskap och hur vi kommunicerar budskap.
I FÖRELÄSNINGEN LÄR DU DIG
- Vi bygger varumärke genom historier och berättelser.
- Ju mer vi målar bilden av något, desto tydligare blir förståelsen.
- Ju mer vi berättar om något, desto mer gemensam blir bilden.
- De bästa historierna skapas när vi förklarar VARFÖR vi gör något.
- VAD ska du säga och HUR ska du säga det som skapar ett varumärke.
|
- Föredragets längd
- 27 minuter
- Föreläsare
- Föredragets titel
- Kommunicera ditt varumärke!
- Kategori
|
- Ämnen
-
- Betyg
-
4.1 av 5 (23 betyg)
|