Framgångsrikt bemötande

Mats Danielsson

Det är de små detaljerna som betyder allt för att bli framgångsrik i bemötande. Du är en spegelbild av din arbetsmiljö och kunder känner av hur du mår via ditt bemötande.

Mats Danielsson berättar om hur människor resonerar och illustrerar varför så få människor accepterar förändring på arbetsplatser. I föreläsningen belyses hur organisationens affärsmässiga bemötande ofta härstammar från seder som vi sedan länge slutat att tillämpa. Vi känner oftast inte till orsaken bakom varför vi beter oss som vi gör samtidigt som vi inte är villiga att ändra på beteende och bemötande.

Varför lämnar dina kunder dig? Vad är vett och etikett i annonsering och affärsmodell? Mats Danielsson berättar hur företags affärsmodeller skapar bemötande som gör att många säljare faktiskt skrämmer iväg kunderna när de gör som de är tillsagda.

I föreläsningen presenteras statistik över hur många kunder som lämnar ett företag för att de är missnöjda med sitt bemötande och du får lära dig hur mycket personal som medvetet lågpresterar eller väljer att säga upp sig för att de ogillar bemötandet från en kollega.

Mats Danielsson är känd som etikettdoktorn och med humor och historik berättar han om både vad som utmärker ett gott affärsmässigt bemötande och var ordet vänsterprassel kommer från.


I FÖRELÄSNINGEN LÄR DU DIG

  • 67 % av de som byter leverantör gör det för att de ogillar leverantörens attityd.
  • Ofta vet ingen anledningen till varför företagskulturen är som den är.
  • 57 % av alla affärsmässiga beslut fattas på känslomässiga grunder.
  • Känslomässigt fattade beslut motiveras rationellt inför andra.

Föredragets längd
38 minuter
Föreläsare

Mats Danielsson

Föredragets titel
Framgångsrikt bemötande
Kategori

Kundvård och Bemötande

Ämnen

Bemötande

Vett och etikett

Förändring

Kundvård

Kostnadsbesparing

Betyg
4.2 av 5 (37 betyg)