Kvalitetssamhället

Peter Siljerud

Vad gör en missnöjd kund som inte uppskattar butikens service och bemötande? Peter Siljerud gick hem och skrev på sin blogg om hur affärens personal betedde sig.

Peter Siljerud berättar att vi idag litar på våra vänners rekommendationer och på vad andra konsumenter skrivit online om företags service och produkter. Det blir allt viktigare att arbeta med företagets kvalitet för att undvika att företaget får negativ kritik på något av de stora internettjänster där olika former av feedback samlas.

Det finns idag hemsidor där du kan läsa om vilken läkare i Sverige som är populärast och det finns hemsidor där anställda kan ranka sin egen arbetsgivare. Det har aldrig varit viktigare att lämna ett bra intryck.

Det företag som inte arbetar hårt med personalens service, attityd och kvalitet på leverans har inga goda framtidsutsikter. Peter Siljerud berättar hur dagens och framtidens konsumenter skapar kvalitetssamhället.


I FÖRELÄSNINGEN LÄR DU DIG

  • Hur påverkar betygssajter som Rejta och Reco leverantörer och konsumenter?
  • Hur en praktikant på ett café kan påverka hela företagets omsättning.
  • Facebook, Twitter och Blogg. Arbetsgivarna letar Digital Dirt om blivande anställda.
  • Innebörden av att vi i mobiltelefoner läser betyg om butiker och restauranger.
  • Varför det snart är omöjligt för företagare att leverera mindre än högsta möjliga kvalitet.

Föredragets längd
15 minuter
Föreläsare

Peter Siljerud

Föredragets titel
Kvalitetssamhället
Kategori

Kundvård och Bemötande

Ämnen

Service

Bemötande

Kvalitetsarbete

Trender

Framtid

Sociala medier

Betyg
4.4 av 5 (19 betyg)