Syfte och mål med utbildningen
Utbildningen ger kunskaper som gör att en reklamköpare klarar sig utan sin reklambyrå och kan själv upphandla reklam och mäta resultatet av marknadsföringsinsatser. Utbildningen lägger sin tonvikt på reklamköp, effektiva samarbeten med reklambyråer och hur man utvärderar och utvecklar varumärken via reklam.
Innehåll
- Hur man lägger upp en reklamkampanj
- Hur man jobbar effektivast tillsammans med en byrå
- Mallar för att skapa bra innehåll
- Vad och hur man gör i reklamkampanjernas samtliga faser
- Framgångsrik förhandling med reklambyråer eller mediahus
- Analysera vilka känslor som ger rätt köpbeteende
- Analysera hur marknadsföringen påverkar det pris du kan ta av kund
- Analysera hur marknadsföringen lyckas driva ökad försäljning
- Vad ger kortsiktiga resultat i varumärkesbyggandet
- Vad ger långsiktiga resultat i varumärkesbyggandet
- Koppla affärsmål till marknadsföring mer effektivt
- Vad du ska göra för att få bättre kampanjavkastning
- ROMI
- Vad utmärker extra framgångsrika kampanjer
- Hur ett samarbete med en byrå bör och inte bör vara
- Medial kriskommunikation
Utbildningen vänder sig till
Dig som arbetar med marknadsföring, försäljningschefer, utveckling av varumärken och personal som är intresserade av organisationers externa kommunikation.