Cold call selling - Framgångsrik mötesbokning och telefonförsäljning

1. Sten Bodin
Sten Bodin
Sten Bodin är säljexpert och kan det mesta på området. Han är också en väl anlitad föreläsare, konsult och utbildare.

Sten Bodin berättar på ett underhållande och inspirerande sätt om hur vi tar hand om våra kunder på bästa sätt, hur vi kan utvecklas som säljare och komma till fler avslut.

En proffsig föreläsare för alla som vill påverka företagets lönsamhet i positiv riktning genom ökad kundnöjdhet, ökat ordervärde och ökat antal order.
- Boka in säljmöten på 30 sekunder - en vinnande metod
Boka in säljmöten på 30 sekunder - en vinnande metod - Sten Bodin

I Sten Bodins föreläsning lär vi oss hur och varför det är viktigt att hålla mötesbokningssamtalen korta och koncisa. Sten delar med sig av egna erfarenheter och rutiner som fungerar för säljaren som vill bli bättre på att ringa Kalla Samtal och göra det med glädje. Den framgångrike säljaren och mötesbokaren är en mästare på att skapa vinnande rutiner och ser genom rätt mental inställning egennyttan i att ringa och lära känna nya människor. Man får övning och bygger ständigt på sin kunskapsbas.


I FÖRELÄSNINGEN LÄR DU DIG
  • Gör ett 30 sekunders manus!
  • Verktyg och Kom-ihåg inför dina viktigaste samtal.
  • Vikten av att skapa rutiner runt Kalla Samtal.
  • Att bemöta ett "Nej".
  • Så skapar du intresse för dig och din produkt.

Tidsåtgång: 30 min
2. Julian Lundberg
Julian Lundberg
Julian Lundberg är en ung företagare och föreläsare med fokus på organisationsutveckling, entreprenörskap och målfokuserad utveckling.

Julian Lundberg utbildar i försäljning och har utbildat över 2 000 människor på callcenters.
- Vad är försäljning?
Vad är försäljning? - Julian Lundberg

Julian Lundberg berättar Hur man kan sälja via telefon och Hur man kan sälja till sin bästa vän. Detta är en föreläsning för dig som vill bli bättre på att sälja.

Julian Lundberg lär oss hur vi förbereder oss och hur vi ska agera som säljare. Julian underhåller och provocerar när han förklarar varför många säljare misslyckas. Vi får lära oss tankar kring vad som är en bra intresseväckare och hur en behovsanalys via telefon bör genomföras. Föreläsningen bör ses som obligatorisk för dig som inte ser dig själv som säljare eller som arbetar med uppsökande verksamhet via telefon.


I FÖRELÄSNINGEN LÄR DU DIG
  • En bra säljare bestämmer sig varje dag för att lyckas.
  • För att lyckas med försäljning behöver vi ha ett mål.
  • Två förberedelser som är nödvändiga för att lyckas bygga ett förtroende.
  • Hur vi genomför en behovsanalys via telefon.
  • En teknik som gör att vi kan få andra att ändra uppfattning via telefon.

Tidsåtgång: 26 minuter

Total speltid: 1 timme, 36 minuter
Tidsåtgången inkluderar ej eventuell paus, repetition, workshops och gruppövningar.

Syfte och mål med utbildningen

Utbildningen är framtagen för att skapa mer driv och effektivitet i mötesbokning och försäljning via telefon. Utbildningen spänner över telefonteknik, personlig struktur, rädslor och hinder mot att lyckas.


Innehåll

  • Behovsanalys via telefon
  • Skapa förtroende via telefon
  • Tidsdisposition
  • Samtalets uppbyggnad
  • Förberedelser inför ett samtal
  • Hur du håller fokus på ditt ringande
  • Tips för att öka avslutsfrekvens
  • Hjärnspöken
  • Hantera rädslor mot telefonkontaktskapande
  • Tekniker för att få andra att ändra uppfattning


Utbildningen vänder sig till

Fältsäljare, innesäljare, telefonförsäljare, chefer, mötesbokare och dig som ibland behöver sälja in ett möte eller ett budskap via telefon.