Försäljning för ickesäljare - 2 - Fortsättningskurs

1. Håkan Forsström
Håkan Forsström
Håkan Forsström är talare och föreläsare som verkat internationellt och nationellt främst inom export. Håkan har grundat naturstensföretaget Arctic Kvartsit och hjälper dagligen andra företag att växa. Säljtränaren Håkan Forsström har arbetat med försäljning sedan 70-talet och har kartlagt vad som utmärker goda relationsbyggande försäljare.

Håkan Forsström är en insiktsfull norrlänning som belyser mjuka värden så att näringslivet förstår. Föreläsningarna handlar om affärsutveckling, miljö och om liv i balans.
- Hur du säljer genom att vara dig själv
Hur du säljer genom att vara dig själv - Håkan Forsström

Håkan Forsström ger en föreläsning om hur vi kan utveckla mötet med våra kunder så att vi kan skapa långsiktiga och framgångsrika relationer till våra kunder.

Håkan Forsströms föreläsning belyser motsatsen till att kränga genom att tillfredsställa kundbehov.

Föredraget är lämpligt som grundkurs för nya försäljare men även som inspiration och utveckling för dig som redan är den mest framgångsrika försäljaren i din bransch.


I FÖRELÄSNINGEN LÄR DU DIG
  • Säljmötets 4 naturliga faser.
  • Hur vi blir framgångsrika säljare genom att använda vår egen personlighet.
  • Hur du genom din egen närvaro kan bygga lönsamma kundrelationer.
  • Att vi bygger förtroende och får säljargumenten levererade genom att lyssna.
  • Vi ska styra över all vår uppmärksamhet på kunderna och släppa fokuset på oss själva.
  • En framgångsrik försäljare får vara autentisk och våga visa andra vem hon/han är.

Tidsåtgång: 35 minuter
2. Eric Thyrell
Eric Thyrell
Eric Thyrell är en föreläsare som inte lämnar någon oberörd. Med sin stora entusiasm, energi och humor har han utbildat över femtontusen personer i ämnen som försäljning, kundservice, konflikthantering och kommunikation.

I den långa listan av företag han utbildat och föreläst för finns bla: Ernst & Young, Nordea, Svensk Fastighetsförmedling, Fastighetsbyrån, Danske Bank, Swedbank, Stureplansgruppen, Logica, Bonniers Förlag, Polisen, Myresjökök och Tech Data.

Mottot med Erics föreläsningar är att det ska vara kul att gå på utbildning. Därför blir han ofta bokad som inspiratör på kick offer eller konferenser för att skapa energi och glädje i kombination med kunskap.
- Nyckeln till givande möten
Nyckeln till givande möten - Eric Thyrell

Eric Thyrell pratar om affärsmässiga möten. Eric berättar om varför vissa möten fungerar bättre än andra möten. Föreläsningen handlar om hur vi skapar effektivitet i förhandlingar och relationer genom bättre utförda möten.

Föreläsningen är lämplig för all typ av personal som genomför möten eller som kommunicerar med andra människor.


I FÖRELÄSNINGEN LÄR DU DIG
  • Strategier för att skapa ett bra klimat för att komma överens.
  • Grundprincipen i rapour.
  • Ett möte ska präglas av tvåvägskommunikation.
  • Prata med människor om det som vi har gemensamt.
  • Ett möte ska ge upplevd win-win.

Tidsåtgång: 28 minuter
3. Jörgen Rundgren
Jörgen Rundgren
Jörgen Rundgren är en flitigt anlitad utbildare och föreläsare inom kommunikation, ledarskap och argumentation.

Jörgen har stor erfarenhet från ledningsarbete, försäljning och styrelsearbete. Jörgen Rundgren var under en längre period heltidspolitiker och ägnar sig idag mest åt mediaträning och ledarskapsutveckling.
- Säljande kommunikation
Säljande kommunikation - Jörgen Rundgren

Att lyckas med försäljning är inte förunnat några få. Nästan alla kan lyckas med försäljning om man bara lär sig kombinera mjuka värden med de mer rent tekniska. Jörgen Rundgren tar oss igenom användbara bitar inom försäljning och ställer oss frågan Vill du lyckas?


I FÖRELÄSNINGEN LÄR DU DIG
  • Grunderna inom försäljning kopplat till kommunikation.
  • Hur man driver merförsäljning.
  • Vanligaste misstagen man skall undvika.
  • Framgången med att lyssna och hur man lyssnar.
  • Från USP till ESP.

Tidsåtgång: 32 minuter
4. Sten Bodin
Sten Bodin
Sten Bodin är säljexpert och kan det mesta på området. Han är också en väl anlitad föreläsare, konsult och utbildare.

Sten Bodin berättar på ett underhållande och inspirerande sätt om hur vi tar hand om våra kunder på bästa sätt, hur vi kan utvecklas som säljare och komma till fler avslut.

En proffsig föreläsare för alla som vill påverka företagets lönsamhet i positiv riktning genom ökad kundnöjdhet, ökat ordervärde och ökat antal order.
- Effektiva säljbesök och proffsiga avslut
Effektiva säljbesök och proffsiga avslut - Sten Bodin

Sten Bodin går igenom hur du på bästa sätt går till ditt första möte med en ny potentiell kund. Inte sällan är tiden knapp, och den duktige säljaren förvaltar varje minut väl. Väl förberedd och med en genomtänkt struktur för mötet och uppföljning finns goda förutsättningar för båda parter att lämna mötet som vinnare.

Sten är en mycket erfaren säljare och säljutbildare som i sina föreläsningar ger många konkreta tips på hur du blir en bättre säljare med större chanser till snabbare avslut.


I FÖRELÄSNINGEN LÄR DU DIG
  • Förberedelser inför mötet.
  • Det viktiga efterlämnadsmaterialet.
  • Samtalets gång, konsten att disponera tiden och komma till ärendet.
  • Uppföljningsmetoder och vägar till avslut.

Tidsåtgång: 33 min

Total speltid: 2 timmar, 39 minuter
Tidsåtgången inkluderar ej eventuell paus, repetition, workshops och gruppövningar.

Syfte och mål med utbildningen

Utbildningen är framtagen för att stärka säljares självkänsla och lägger sin tonvikt på att rusta personer som arbetar direkt eller indirekt med försäljning men som inte ser sig själva som säljare.


Innehåll

  • Vad gör att ett säljmöte lyckas?
  • Hur vi kommunicerar framgångsrikt med kund
  • Hur ska jag bete mig i säljrollen om jag känner mig obekväm med försäljning
  • Hur du är flexibel och känner av kunden i säljkommunikationen
  • Retorik som gör att kunden får samsyn med dig
  • Hur du kombinerar mjuka värden med de mer tekniska
  • Hur man lyssnar framgångsrikt
  • Hur man driver merförsäljning
  • Hur du läser på och förbereder dig inför ett säljmöte
  • Hur säljare arbetar med målsättningar
  • Fingertoppskänsla kring när ett nej är ett ja
  • Hur du effektivt bokar säljbesök


Utbildningen vänder sig till

Försäljare, konsulter och personer som arbetar direkt eller indirekt med försäljning men som inte ser sig själva som säljare.