Medial kriskommunikation

Hans Uhrus

Hans Uhrus bjuder på såväl goda som mindre lyckade exempel på när företag och organisationer hamnat i en situation som gått utanför ramen för det vardagliga. Kriser kan vara av olika slag. Kriser kan drabba företaget eller någon av företagets medarbetare internt. De kan också vara vara av andra slag som att oljeledningar brister eller fartyg sjunker.

Hans ger konkreta råd om faktasök, strategier och hur kontakt med media bäst bör skötas genom en kris. Hans Uhrus berättar hur du hanterar din hemsida och kontakter via sociala medier. Som en genomgående röd tråd tipsar Hans oss om att ha beredskap. Alla ska veta vad som gäller när det oförutsedda händer.


I FÖRELÄSNINGEN LÄR DU DIG

  • Förebilder inom medial krishantering.
  • Hur du lägger upp förberedelser, struktur och organisation.
  • Ta reda på fakta och var alltid ärlig mot media. Visa empati.
  • Ta initiativet - var proaktiv!
  • Du får en lista på hur krisen ska hanteras steg-för-steg.

Föredragets längd
53 min
Föreläsare

Hans Uhrus

Föredragets titel
Medial kriskommunikation
Kategori

Retorik & Kommunikation

Ämnen

Kommunikation

Media

Kris

Beredskap

Krisberedskap

Krishantering

Betyg
5.0 av 5 (16 betyg)