Bli en riktigt bra reklamköpare

Gunilla Bergh

Hur blir man en bra reklamköpare? Gunilla Bergh levererar 10 konkreta bra råd på vad vi kan göra för att lyckas med upphandling av marknadskommunikation.

Gunilla Bergh väckor tankar om vad byrån ska tillföra och hur marknadsavdelningen ska jobba. Hur utvärderar ni samarbetet mellan byrån och marknadsavdelningen? När Gunilla föreläser märker man att hon har tonvis med erfarenhet och väl strukturerade råd. Hon belyser problemet med att byrån och kunden har olika agendor. När byrån vill ha Guldägg vill kunden öka försäljningen. Den genomsnittliga kunden börjar bli missnöjd med samarbetet efter 18 månaders samarbete. Gunilla lotsar oss förbi fallgropar till framgång.

Föreläsningen är lämpad för dig som idag är avancerad reklamköpare och innehåller mycket nyttig kunskap för dig som är nybörjare.


I FÖRELÄSNINGEN LÄR DU DIG

  • Vad sker i faserna strategi, taktik, operativa och utvärdering.
  • Vem ska göra vad vad och när i respektive fas?
  • Prata pengar. Förhandla med byrån och var tydlig med vad du vill uppnå.
  • Satsa FÄRRE men VÄRRE. Sikta på färre mål, men gå ut hårdare.
  • Inför ny kampanj – Fråga dig själv om du är rätt person att hålla i projektet.

Föredragets längd
55 minuter
Föreläsare

Gunilla Bergh

Föredragets titel
Bli en riktigt bra reklamköpare
Kategori

Marknadsföring

Ämnen

Marknadsföring

Reklam

Mediaplanering

Inköp

Kommunikation

Betyg
4.9 av 5 (8 betyg)