Vem vinner på anbud?

Anders Torelm

Säljoraklet Anders Torelm ger här en måsteföreläsning om hur förutsättningarna för B2B-försäljning förändras. Anders Torelm berättar om konsekvenserna av att köpare allt oftare tar reda på information om alternativ själva på internet.

Anders pratar om att köpare bjuder in säljande aktörer sent i sin köpprocess med baksidan av att säljande organisationer sällan får visa hur de kan skapa värde för en kund. Säljarnas motreaktion blir att försöka personifiera säljprocessen. Torelm provocerar och informerar om hur USP:ar är förlegade och varför Cold Call Selling gör att vi kommer in för sent i kundernas köpprocess. Kunder kräver idag att vi ger ett intellektuellt bidrag som hjälper kunderna med sitt beslutsfattande, en insikt som kan hjälpa kunden med sitt fortsatta arbete.

Den här trendspanande utbildningsföreläsningen bör ses av alla professionella säljare och bör ses som ett obligatorium för alla säljchefer.


I FÖRELÄSNINGEN LÄR DU DIG

  • Varför beställare förlorar på anbudsförfaranden.
  • Hur beställare ändrar sina köpmönster.
  • Vad säljare kan göra för att möta beställarnas ändrade beteenden.
  • Utmaningar som säljorganisationer står inför.
  • Varför vi måste ändra Cold Calling till Smart Calling.

Föredragets längd
34 minuter
Föreläsare

Anders Torelm

Föredragets titel
Vem vinner på anbud?
Kategori

Försäljning

Ämnen

Försäljning

Tid med kund

Trender

Digitalisering

Köpprocess

Säljprocess

Anbud

Upphandling

Cold call selling

USP

Smart Calling

Differentiering

Kundvård

Service

Säljlead

BANT

Kalla samtal

Säljledning

Betyg
3.7 av 5 (6 betyg)