Försäljning - En konstart eller affärsprocess? Del 2

Anders Torelm

Säljoraklet Anders Torelm ställer de besvärliga frågorna som duktiga säljare och duktiga säljchefer inte alltid tänkt igenom. Anders Torelm klär av myten kring försäljning och beskriver försäljning som en affärsprocess som ska mätas, utvärderas och kring vilket målstyrning och ansvarstagande kan utkrävas.

Anders Torelm fortsätter föreläsningsserien med att berätta om hur vi tar reda på hur det kommer att gå framöver för vår försäljning och vad som krävs av säljaren för att lyckas. Torelm levererar många goda råd och insikter som bör skapa lönsamhet för både säljare, säljchef och VD.

Föreläsningen passar dig i ledningsgrupp, dig som säljer och bör ses som obligatorisk för säljchefer och dig i ledande befattning som syftar till att öka verksamhetens intäkter.


I FÖRELÄSNINGEN LÄR DU DIG

  • Hur säljare måste agera för att bli framgångsrika på dagens marknad.
  • Hur företag gör för att få bra information om hur försäljningen framåt kommer att gå.
  • Förslag på övning för att ert företag kan fastställa era early warnings.
  • Egenskaper hos en säljare som gör den framgångsrik.
  • Hur vi tar fram prognoser som gör att diskussioner med säljare fokuseras på nya säljfrämjande aktiviteter.

Föredragets längd
30 minuter
Föreläsare

Anders Torelm

Föredragets titel
Försäljning - En konstart eller affärsprocess? Del 2
Kategori

Försäljning

Ämnen

Försäljning

Forecast

Säljledning

Säljprognos

Intäktsanalys

Säljbeteende

Behovsanalys

Forskning kring försäljning

Säljattityd

Betyg
4.8 av 5 (6 betyg)