Grundkurs i PR - Del 1

Mattias Tönnheim

Mattias Tönnheim ger en seminarieserie i tre delar om PR.

Mattias Tönnheim anser att PR är kommunikation i icke köpta kanaler. Du bearbetar en redaktion för att nå ut i medier. Via PR säljer vi idéer och åsikter. PR är en kostnadseffektiv form för att nå fram till din målgrupp om du gör rätt. Mattias berättar att en PR-strategi ska utvecklas genom att flera delar av bolaget deltar i workshop-form. Vi får lära oss att All framgångsrik kommunikation bygger på mottagarens villkor och att i radio och TV måste vi visa mer empati än i tryckt media.


I FÖRELÄSNINGEN LÄR DU DIG

  • Företag måste göra roliga och bra aktiviteter för att locka media.
  • Vi får en kortare genomgång av de svenska mediahus.
  • Det är viktigt att se media som vilken affärspartner som helst.
  • Du måste paketera ditt budskap så att det blir attraktivt för respektive mediahus.
  • Vi får lära oss kriterier för vad som skapar en nyhet.

Föredragets längd
36 minuter
Föreläsare

Mattias Tönnheim

Föredragets titel
Grundkurs i PR - Del 1
Kategori

Marknadsföring

Ämnen

PR

Marknadsföring

Reklam

Media

Kommunikation

Varumärke

Betyg
4.2 av 5 (8 betyg)