Kommunicerad hållbarhet

Per Grankvist

Per Grankvist berättar om hur företag gör för att framgångsrikt kommunicera ut sitt CSR-arbete. Föredraget handlar om varumärkesbyggande kommunikation och hållbarhet. Vi får lära oss hur journalister tänker och hur journalister jobbar så att vi inte trampar i klaveret när vi kommunicerar ut vår hålllbarhet. Per Grankvist för bra resonemang kring hur konsumenters värderingar och tankar kretsar kring CSR.


I FÖRELÄSNINGEN LÄR DU DIG

  • Varför amerikanska företag är bättre på att kommunicera CSR.
  • Hur företag kan kommunicera CSR som lönsamhetsskapande faktor.
  • CSR-kommunikationens historiska utveckling.
  • Historien bakom cause-marketings tillkomst.
  • Företag ska stödja något som är kopplat till din kärnverksamhet.

Föredragets längd
24 minuter
Föreläsare

Per Grankvist

Föredragets titel
Kommunicerad hållbarhet
Kategori

Verksamhetsutveckling

Ämnen

CSR

Hållbar utveckling

Verksamhetsutveckling

Varumärke

Kommunikation

Media

Betyg
4.0 av 5 (6 betyg)