Affärsplanering för KAM - Del 2

Henrik Mannerstråle

Henrik Mannerstråle berättar att en Key Account Manager behöver en affärsplan i botten för att veta riktningen på arbetet. Planeringen ska vara enkel och tillgänglig för ditt team.

Henrik ger oss en modell för hur vi som KAM ska bli framgångsrika med vår affärsplanering. Modellen är framtagen av David som studerade varför vissa företag var mer framgångsrika i sitt KAM än andra företag. David paketerade alla sina identifierade best practices in i den modell som presenteras i detta föredrag.

Föreläsningen är lärorik för alla som arbetar med fältförsäljning och bör ses som obligatorisk för säljchefer och KAM. Detta är del 2 i föreläsningsserien.


I FÖRELÄSNINGEN LÄR DU DIG

  • Vilka hinder som kan hindra en KAM från att lyckas.
  • KAM ska göra det lätt för en kund att köpa av oss.
  • Skaffa någon som hjälper dig ta kontakt med VD hos kundens bolag.
  • En genomgång av de aktiviteter som krävs för att lyckas.

Föredragets längd
16 minuter
Föreläsare

Henrik Mannerstråle

Föredragets titel
Affärsplanering för KAM - Del 2
Kategori

Försäljning

Ämnen

Försäljning

Key Account Manager

Säljmål

Betyg
4.2 av 5 (11 betyg)