Affärsplanering för KAM - Del 1

Henrik Mannerstråle

Henrik Mannerstråle berättar att en Key Account Manager behöver en affärsplan i botten för att veta riktningen på arbetet. Planeringen ska vara enkel och tillgänglig för ditt team.

Henrik ger oss en modell för hur vi som KAM ska bli framgångsrika med vår affärsplanering. Modellen är framtagen av David som studerade varför vissa företag var mer framgångsrika i sitt KAM än andra företag. David paketerade alla sina identifierade best practices in i den modell som presenteras i detta föredrag.

Föreläsningen är lärorik för alla som arbetar med fältförsäljning och bör ses som obligatorisk för säljchefer och KAM.


I FÖRELÄSNINGEN LÄR DU DIG

  • En KAM behöver förstå företagets mission och vision.
  • En KAM behöver göra en kartläggning av sin strategi.
  • KAM ska göra en nulägesanalys över vad kunden tycker om er.
  • Genom att visa din affärsplan för din kund får du ny information.
  • Hur en KAM bör arbeta med målsättningar.

Föredragets längd
19 minuter
Föreläsare

Henrik Mannerstråle

Föredragets titel
Affärsplanering för KAM - Del 1
Kategori

Försäljning

Ämnen

Försäljning

Key Account Manager

Affärsplanering

Betyg
4.2 av 5 (19 betyg)