Corporate storytelling

Niclas Lindgren

Niclas Lindgren berättar om hur företag använder sig av storytelling för att mer effektivt kommunicera ut budskap. Vi får höra om hur Hemglass återberättar historien om säljaren som lät ett barn åka med i Hemglassbilen och om hur IKEA använder berättelsen om Lingon-Mohammed för att bygga intern värdegrund.

Niclas Lindgrens föreläsning är lämplig för dig som är chef eller som arbetar med marknadsföring, kommunikation eller med värdegrundsarbete. Du får bland annat tips på hur Grant Thornton, Arlanda Express och andra bolag arbetar med corporate storytelling.


I FÖRELÄSNINGEN LÄR DU DIG

  • Hur företag arbetar med storytelling.
  • Hur IKEA aktivt samlar in underlag för corporate storytelling.
  • Det är inte sättet du pratar på utan den händelsen som återberättas som är viktig.
  • En metod för lyckas med corporate storytelling.
  • Metoder för hur vi lockar fram storys vi kan använda.

Föredragets längd
33 minuter
Föreläsare

Niclas Lindgren

Föredragets titel
Corporate storytelling
Kategori

Retorik & Kommunikation

Ämnen

Storytelling

Kommunikation

Marknadsföring

Ledord

Företagskultur

Värdegrund

Betyg
3.8 av 5 (5 betyg)