Hur man bygger ett varumärke

Viggo Cavling

Idag är nästan alla produkter likvärdiga. I en tid när nästan alla kan tillverka samma saker behöver vi finna metoder att särskilja oss från konkurrenternas alternativ. Viggo Cavling berättar att vi behöver bygga in känslor och upplevda värden i det vi erbjuder en kund och att det är fåfänga som driver världen framåt.

Med konkreta exempel blir vi vägledda genom grunden i varumärkesbyggande. Viggo Cavlig informerar oss om att grunden i ett varumärkesarbete är att först skapa kännedom. Nästa steg är att skapa en attityd kring det som ska bli ditt varumärke. Detta ska leda till att väcka ett intresse som ska skapa ett förtroende som slutligen helst ska leda till att människor rekommenderar din tjänst eller produkt till andra. Om du lyckas med detta så har du förutsättningar att öka din försäljning.

Viggo Cavling passar på att underhålla och provocera lite när han lär oss att Kristendommens varumärkesplattform bygger på samma varumärkesplattform som Harley-Davidson. Detta är en tankeväckande och grundläggande föreläsning om vad som är ett varumärke. Föreläsningen passar bra för dig som arbetar med kundbemötande och försäljning.


I FÖRELÄSNINGEN LÄR DU DIG

  • Vad är ett varumärke för en kund?
  • Varför är varumärken viktiga?
  • Grundläggande kunskaper om hur man bygger upp värde i ett varumärke.
  • Genom varumärket lovar företaget sina kunder specifika värden.
  • Att utan varumärkesvärdet är de flesta företag inte värda lika mycket.

Föredragets längd
22 minuter
Föreläsare

Viggo Cavling

Föredragets titel
Hur man bygger ett varumärke
Kategori

Marknadsföring

Ämnen

Varumärke

Marknadsföring

Brand management

Trender

PR

Betyg
4.4 av 5 (20 betyg)