Storybuilding

Viggo Cavling

I den nya tiden handlar effektiv marknadskommunikation ofta om storybuilding. Tidigare ägde vi vår egen historia och avsändaren hade ett kunskapsövertag. Tidigare kunde ett företag informera kunder om vad som var bra med deras produkt. Idag bestämmer omvärlden. Det är mottagaren av kommunikationen som bygger historien och bestämmer hur bra en produkt är. Budskapen sprids blixtsnabbt ute på forum och andra platser.

I en värld där allt numera handlar om storybuilding måste företag ändra sitt sätt att kommunicera, sitt sätt att lyssna och behöver helt ändra på det sätt de hämtar in information från omvärlden. Viggo Cavling belyser den kraft som finns i storybuildning idag och förklarar hur det förhåller sig till storytelling.

Viggo Cavling guidar oss effektivt genom framtiden och lär oss saker om vår nutid. Kunskapen Viggo sprider är omfattande och föreläsningen innehåller kvaliteter som gör att den kan ses om och om igen och ständigt leverera nya insikter.


I FÖRELÄSNINGEN LÄR DU DIG

  • Kunderna är oftast smartare än säljarna pÃ¥ kunskap om produkterna.
  • Moderna företag lyssnar av vad som skrivs om deras företag pÃ¥ nätet och svarar direkt.
  • Nu mÃ¥ste vi lyssna pÃ¥ vad som händer i kommunikationen kring produkterna.
  • Försäljning, produktutveckling och kundkontakt kommer att slÃ¥s ihop.
  • Action speaks louder than words.

Föredragets längd
15 minuter
Föreläsare

Viggo Cavling

Föredragets titel
Storybuilding
Kategori

Marknadsföring

Ämnen

Försäljning

Marknadsföring

Omvärld

Trender

Nyhetsvärde

Sociala medier

Varumärke

Organisation

Skolutveckling

Produktutveckling

Affärsutveckling

Betyg
4.1 av 5 (25 betyg)